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FLY/정보

'Boom' 인도 조종사 훈련생 필리핀 항공학교로 몰려...

by aerofleet 2008. 10. 24.

Friday, 25 January 2008

Indians flocking to RP flying schools on ‘boom’ forecast

By Recto Mercene
(렉토 멀센 기자)
Original article at The Business Mirror
(출처 The Business Mirror)
http://www.businessmirror.com.ph/0125&262008/headlines06.html

INDIA, the second economic powerhouse in Asia after China, is preparing itself for a forecast boom in its airline industry by sending 21,000 would-be pilots to learn from other countries, and in the Philippines about 1,000 of them are already learning how to fly.

(아시아에서 중국 다음으로 두번째 경제발전소인 인도에서 항공산업의 붐을 예상하고 세계 각지로 21,000명의 예비조종사들을 보내고 있으며 이 중 필리핀에서 1,000명이 이미 비행을 배우고 있다.)

This was gathered by BusinessMirror from an interview with Ronie Briones, a senior aviation-safety officer of the Air Transportation Office, which issues certificates to qualified pilots, air carriers, airline operators and chartered airline companies.

(필리핀 항공부에서 조종사면장, 항공운송회사, 민항사, 전세기항공사 허가증을 담당하는 항공안전 선임담당자 로빈 브리오네스와 The Business Mirror와 인터뷰를 하여 얻은 자료이다.)

He said there are also other foreigners learning to fly here but most of them are from India; the rest are from Nepal, Pakistan, Sudan, Saudi Arabia, Malaysia, Korea, Japan and China.

(그는 외국인들이 비행을 배우고 있으며 대다수가 인도인들이며 나머지가 네팔, 파키스탄, 수단, 사우디 아라비아, 말레이시아, 한국, 일본 그리고 중국인이라고 말했다.)

The Indians are enrolled in 39 flying schools, 19 of them in the National Capital Region. The rest are scattered in Cebu, Clark, Dumaguete and Zamboanga, where the student- pilot starts by flying the single-seater Cessna 150, Piper Tomahawk or the four-seater Cessna 172.

(인도인들은 39개의 항공학교에 입학하였으며 이 중 19개의 항공학교는 수도권지역에 분포되어 있다. 나머지는 세부, 클락, 두마게티 그리고 잠보앙가에 위치하고 있으며 학생들은 2인승 세스나150, 파이퍼 토마호크 또는 4인승 세스나 172로 훈련을 시작한다.)

Aeroflight, one of the flying schools near Villamor Air Base, has about 300 Indian students enrolled and one of them, Manish Pratap Singh, a 20-year-old from Uttar Pradesh, said of the 1,000 Indian students in the Philippines, about 50 to 60 are women.

(비라몰 에어 베이스 근방에 있는 에어로플라잇이라는 항공학교에는 300명의 인도인 학생들이 입학하였으며 이 학교의 학생 우탈 프라데쉬에서 온 마니쉬 프라탑 싱 (20세)은 필리핀에 1,000명의 인도 학생들이 있으며 50 에서 60명정도가 여학생이라 말했다.)

He said 21,000 fellow Indians are learning how to fly in such places as the United States, Canada, Australia, and New Zealand besides the Philippines.

(그는 21,000명의 인도인들이 필리핀외에 미국, 캐나다, 호주, 뉴질랜드에서 비행을 배우고 있다고 말했다.)

“This is a very competitive profession. There is a potential need of about 3,000 to 4,000 pilots in the near future but five times of that are enrolled in flying schools all over the world,” said Singh.

(싱은 "조종사라는 전문직은 상당히 경쟁이 심합니다. 추후 약 3,000에서 4,000명의 조종사들이 필요하지만 이 것에 5배의 학생들이 세계 각지에서 비행학교에 입학했습니다." 라고 덧붙였다.)

Abhimanyu Talwar, another 20-year-old trainee from New Delhi, is enrolled at the Flight and Simulator Training School with a dozen other fellow Indians. He chose to come to the Philippines rather than the US or Australia because it takes less time to graduate here.

(플라잇엔시뮬레이터 트레이닝 학교에 입학한 뉴델리에서 온 다른 20세의 훈련생 압히만유 탈왈은 미국이나 호주보다 단기간내에 졸업을 할 수 있는 필리핀을 선택하여 들어왔다고 한다.)

“The flying hours required [in the US or Australia] are the same to be a licensed pilot but I can finish the course here in six months, while it would take me more than a year if I take the same lessons in Australia or New Zealand,” he says.

("면장조종사가 되기위해 요구되는 시간은 (미국이나 호주와) 같고 6개월만에 끝낼수 있으나 호주나 뉴질랜드에서는 같은 교육을 받으려면 1년 넘게 걸리게 됩니다." 라고 말했다.)
 
He pays about P7,000 per hour of flying and would have spent about P2.3 million.

(그는 비행은 시간당 약 7,000페소 정도 지불하고 약 2백3십만 페소 들었다고 한다.)

In India, he says that the government requires he should have accumulated 1,500 flying hours before he gets accepted by the airline companies.

(인도에서는 민항사에 입사하려면 정부에서 요구하는 비행 1,500 시간을 채우고 있어야 한다고 말했다.)

According to Briones, many foreigners choose the Philippines over other countries because they can easily get student visas or special student permits.

(필리핀 항공부 브리오네스는 많은 외국인들이 다른 나라중 필리핀을 선택하는 이유는 학생비자 또는 특별 학생 허가를 쉽게 취득할 수 있기때문이다라고 한다.)

Nikhil Mittal, 19, from New Delhi, said he finds it easy to study in the Philippines because of the proficiency of the Filipinos in English. He also said it would take him two years to get his license in India because of the lack of training planes and flight instructors.

(뉴델리 출신 19세의 닉힐 미탈은 필리핀사람들의 유창한 영어 실력으로 인해 필리핀에서 공부하는 것이 수월하다고 한다. 더불어 만약 훈련기와 비행교관이 부족한 인도에서 훈련을 받았다면 2년은 걸렸을 거다라고 덧붙였다.)

He is confident of making it as a commercial airline pilot, saying there are 10 or 12 airline companies in his country, Air India being the biggest.

(사업조종사로서 자시만만한 그는 인도에는 10개 또는 12개의 민항사들이 있는데 그 중에 에어 인디아가 가장 크다고 한다.)

Mittal, whose father is in the pharmaceutical business, said many fellow Indians are taking to the air, lured by a high salary that averages at about $12,500 (P512,500) a month.

(제약 사업에 종사하고 있는 아버지를 둔 미탈은 한달에 약 $12,500(P512,500)정도의 높은 월급을 받을 수 있다는 매력으로 인해 많은 인도인들이 항공사에 입사한다라고 말했다.)

Most of the students interviewed by the BusinessMirror agree Philippine flying schools have high standards with very proficient instructors. Mittal said “the quality is better than India.”

(The Business Mirror와 인터뷰한 대부분의 학생들은 필리핀 항공학교들이 수준이 높으며 유능한 교관들이 있다는 것에 동의 했다. 미탈은 "인도보다 수준이 높습니다." 라고 말했다.)

On studying in neighboring Asean countries, Singh said it is difficult to enroll in Bangkok because a would-be pilot needs to be a Thai citizen, while Malaysia enforces a different law when it comes to foreign students wanting to fly there.

(이웃 아세안 국가에서 공부하는데 있어서도 싱은 태국에서는 예비조종사도 자국인이 되어야 하기때문에 입학하기 힘들며 외국학생들이 말레이시아에서 비행하고 싶어해도 다른 항공법규를 적용하고 있어 힘들다고 말했다.)

Maynard Halili, owner of flying school Airwork, said these Indian students mostly come from well-to-do families, or are sponsored by an Indian company.

(에어워크항공학교 사장인 메이날드 할리리는 대부분의 인도학생은 잘사는 가족을 가지고 있거나 인도회사에서 지원해주는 경우라고 한다.)

Ironically, his school has no Indian student because they accept only corporate or helicopter pilots for advanced training, one of the few schools catering to the “high-class” status.

(이상하지만 그의 학교는 인도학생들이 없다. 이유는 법인 또는 헬리콥터 조종사 고등훈련을 하는 수준높은 학교중에 하나이기 때문이다.)

Briones said he found the Indian student first rate in passing a grueling examination that encompass rules of the air, navigation, weight-and-balance, meteorology, civil air rules, and search and rescue.

(항공부의 브리오네스는 인도학생들이 air, navigation, weight-and-balance, meteorology, civil air rules, 그리고 search and rescue와 같은 어려운 시험을 합격하는 상위권에 속한다고 말했다.)

There is a separate test on powerplants, which is about aircraft engines.

(이 외에 비행기의 엔진에 관한 동력장치에 대한 시험도 별도로 본다.)

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